hét platform voor crowdfunding in de creatieve sector

Even voorstellen…

Donderdag 28 juni om 18:30 is het zo ver, de tweede Salon voordekunst!  Muziek en theater staan centraal bij deze editie. De vier voordekunst-projecthouders die gaan pitchen en strijden om 5% van hun doelbedrag en een communicatie campagne stellen wij hierbij aan jou voor!

Image

De eerste pitcher is Jula-Aimee die met haar bijzondere stem mensen weet te raken. Zij vertelt een verhaal met haar muziek. Ze gaat op zoek naar écht contact, ontwapenend en ongrijpbaar, maar ook gebracht met een brede lach. Als ze op het podium staat, dan stáát ze daar ook: een inspirerende jongedame die met volle overtuiging de hele zaal meeneemt op haar muzikale reis.

“Mijn naam is Jula Aimée en samen met mijn band schrijf ik muziek voor een 2e album. We hebben samen al veel werk verzet en het is nu bijna af; we missen alleen de financiering nog! We hebben 7000 euro nodig om alles op te nemen in een goede studio, om het album te laten mixen en masteren door de juiste mensen, voor mooie cover-foto’s, voor het ontwerp van het CD hoesje en tenslotte voor het laten drukken van het hoesje en de CD zelf.”

Emmelie Zipson is één van de grote verrassingen van het komende theaterseizoen en misschien ook wel van deze Salon voordekunst! Na enkele try-outs in 2012, zal ze in het voorjaar van 2013 in veel theaters te zien zijn met haar splinternieuwe en zeer persoonlijke theaterprogramma BLOED LINK.

“Ik kruip tijdens de voorstelling in ‘de huid’ van mijn Joodse voorouders (uit een klein plaatsje Berdichev in Wit-Rusland). Met mijn Russische wortels voel ik een link tussen de hedendaagse westerse samenleving en het donkere Oosten van Europa. In Bloed Link maak ik met veel humor en een gezonde dosis relativeringsvermogen voelbaar hoe we het lef en de schaamteloosheid terug moeten vinden, om echt te leven met alles wat daarop en daaraan zit.”

“De voorstelling is (bijna) af en ik heb er heel veel zin in om het volgende seizoen het theater in te gaan. Na de voorstellingen kwamen verschillende mensen op me af om te vragen of er een Cd was van Bloed Link. Maar voor het maken van een Cd is geen geld. We zijn al dolgelukkig dat we door het bij elkaar schrapen van financiën de voorstelling kunnen spelen. Maar wellicht wil je me helpen?”

Blues in Boxes gaat ook strijden om de prijs! Dit Brabantse project in samenwerking met onze partner bkkc. Blues in Boxes is een korte voorstelling in een zeecontainer geïnspireerd op de blues. Niet als cultureel fenomeen, maar als manier om een verhaal te vertellen. Of je nu stedeling bent –’concrete’- of een bewoner van het platteland – ‘dirt’ – onze angsten en verlangens zijn universeel. Sommigen zijn bang hun geliefde te verliezen, sommigen om hem of haar nooit tegen het lijf te lopen. Het werk van toneelschrijfster Anna van der Kruis is prettig kaal en filmisch. Voor dit project bundelt zij haar krachten met theatermaakster Mik van Goor en rootszanger Mathijs Leeuwis.

“De blues ontstond in de staat Mississippi in het Diepe Zuiden van de Verenigde Staten, waar zwarte slaven zwoegend op de katoenvelden de misère van zich afzongen. Ik, Anna, maar ook Mik en Mathijs willen graag van onze persoonlijke smart af en doen dit deels door deze voorstelling te maken. Jij kunt mij helpen de ellende te verlichten door geld te doneren voor dit project. zodat ik mijn actrice en muzikant kan betalen. De slavernij is al heel lang afgeschaft, help mij dat zo te houden, doneer dat wat u missen kan en bouwmee aan BLUES IN BOXES.”

De laatste pitcher Als de Beren Komen doet mee met een tragikomische theatervoorstelling over gedoemde liefde. Over de behoefte aan een publiek, juist tijdens de meest intieme momenten van ons bestaan. Over de noodzaak bekeken te worden. Een schurend stuk over het spelen van een smerig spel omdat je niet weet wat je anders zou moeten. Over Beethoven en beren vangen. Schrijver Koen Caris en theatermakers Malou van Sluis en Alex van Bergen vinden elkaar in hun fascinatie voor het tragische lot van de mens: die arme ploeteraar die het altijd zo schitterend weet te verpesten. Zij maken moderne theatervoorstellingen over tijdloze thema’s.

“We hebben geld nodig voor een decor, voor kostuums, om onze fantastische regisseur Alexander de Vree (o.a. Cowboy bij Nacht) te kunnen betalen, en meer. Zodat we u in september kunnen verwelkomen bij een verrassende nieuwe voorstelling! Dat geld geeft u natuurlijk niet voor niets. Iedere donateur krijgt, naast onze eeuwige dank, een persoonlijke tegenprestatie!”

De projecthouders, de medewerkers van voordekunst en de Stadsschouwburg kijken uit naar jullie komst op 28 juni naar Salon voordekunst! De deuren bij Salon voordekunst gaan open om 18:15 uur en het programma begint om 18:30 uur. Meld je aan via rsvp@ssba-salon.nl en kom gratis binnen!

Je bent van harte uitgenodigd! Tot dan!

Plaats een reactie

Tagwolk