hét platform voor crowdfunding in de creatieve sector

De keuze van Floor

Naast Marloes, die zich in de vorige blog heeft voorgesteld, en Kristel, helpt ook Floor Boonstra deze zomer mee op het voordekunst kantoor. Ook aan Floor hebben we de vraag gesteld: welk project wil jij uitlichten? Hieronder de keuze van Floor.

Floor Boonstra

Zomer! Dan denk je aan zon, zee en vakantie. Maar niet voor mij. Deze zomer werk ik drie dagen in de week als project assistent bij voordekunst. Daarnaast schrijf ik mijn scriptie, want na de zomer ga ik afstuderen van mijn studie communicatie.

Een halfjaar geleden liep ik stage bij bkkc in Tilburg, een van de partners van voordekunst, en zag ik al de leukste projecten voorbij komen. Toen er een vacature voorbij kwam bij voordekunst wist ik dan ook gelijk dat ik daar op moest reageren. En nu zit ik hier… en zie ik weer allemaal leuke projecten voorbij komen. Waarbij ik deze toch echt met jullie wil delen.

Ik woon al vijf jaar niet meer thuis en soms baal ik daar echt heel erg van.  Waarom? Mijn moeder kan namelijk heel erg lekker koken! Nu denk je natuurlijk, ja mijn moeder ook. Maar er is een verschil. De ingrediënten die mijn moeder gebruikt zijn biologisch en van de lokale boeren. Toen ik het project Dynamic Food dan ook live mocht zetten, werd ik helemaal blij.

Dynamic Food is een platform dat onderzoek doet tussen stad en platteland. Door middel van een verplaatsend eetcafé worden er restaurants gecreëerd in leegstaande ruimtes. In deze restaurants wordt gekookt met producten van de lokale boeren. Maar dat niet alleen, er worden ook lezingen gehouden over ons voedselsysteem.  Want wist je dat in 2050 ruim 75 procent van de bevolking in de stad woont?

[vimeo 70022075]

 

Nu wil Dynamic Food een boek uit gaan brengen om de relatie tussen stad en de lokale boeren te laten zien en hoe dit er in de toekomst uit kan zien. Door middel van dit boek willen ze stedelingen bewuster maken in hun eetkeuzes.  Daarnaast wordt het ook een kookboek. Tijdens de Super Streekweken, die Dynamic Food organiseert, strijden twee teams tegen elkaar. Een team koopt hun producten in de supermarkt, het andere team bij de lokale boeren. Beide teams houden een dagboek bij met hun recepten. Ik kan niet wachten!

Ik heb dan ook gelijk mijn moeder opgebeld dat ze in oktober in het weekend bij mij in Amsterdam langs mag komen. Want bij een donatie van 35 euro krijg je het boek al toegestuurd, gesigneerd en al.

Klik hier om het project van Dynamic Food op voordekunst te bekijken en… te ondersteunen. 

Geef een reactie

Tagwolk

