hét platform voor crowdfunding in de creatieve sector

Marloes kiest…

Sinds drie weken is Marloes bij voordekunst! In de maanden juni, juli en augustus helpt zij zo’n drie dagen in de week mee bij ons op kantoor. Hierbij de keuze van Marloes.

marloes

Marloes kiest…
Gigantische stapels met geweldige projecten. Tientallen initiatieven mag ik helpen de klim naar de top, de volle 100%, glorieus te doorstaan. In voor- en tegenspoed. Deze zomer ben ik project assistent van voordekunst. Een heerlijke klus in een knalgeel kantoor te midden van het geluidsgeweld op het wervelende Leidseplein. Menig kunst&cultuurliefhebber én -barbaar verzoent zich hier.

Wij zijn niet de enige bewoners van de tweede verdieping aan het Kleine- Gartmanplantsoen 21. De huisgenoten van Fringe hebben een groot blik medewerkers en stagiaires opengetrokken in de aanloop naar hun festival. Dit tiendaags programma met performance, live art, (muziek)theater, dans en ongeremde energie vindt dit jaar plaats van 5 tot 15 september. Het team wordt bijgestaan door twee kwispelende honden. Een keurig  zooitje (on)geregeld.

Op maandag zijn onze roze huisgenoten nooit thuis. Zonde, want ik had ze mee willen sleuren naar mijn bureau. Een drietal Fringe projecten staat nu live op voordekunst. Eén daarvan is de dansvoorstelling SALOON én staat al op 32%. Deze moderne western gaat over een eenzame cowboy op zoek naar zijn goede en slechte kant. Theater, live muziek, het decor en de kostuums spelen een grote rol bij deze voorstelling. Het gezelschap DeFdonkey is vernieuwend en dynamisch. Woonachtig in België komen ze zonder geld niet in Amsterdam. Attentie, dit moet doorgaan!

Voor iedereen die een zwak heeft voor de Vlaamse uitspraak, pas op! Zodra de heren Dieter Defurne en Johnny de Meyer aan het woord komen, wil je direct je gehele banksaldo doneren. Shots van zwierende mensen op een karakteristieke tegeltjesvloer spreken tot de verbeelding. Dan zien we een cowboy in dubio. Wat gaat hij doen, neigt hij naar goed of kwaad? Met de speciaal voor de voorstelling gecomponeerde muziek van H.T Roberts en Luiz Marquez waan je jezelf in het wilde westen. Ja, de gesigneerde cd in de lijst der tegenprestaties, daar ga ik voor.

[vimeo 69168460]

Het Amsterdams Fonds voor de Kunst is overtuigd. Jij ook? Help SALOON naar het Fringe festival in Amsterdam!

Over mij (mocht je dat interessant vinden) à In 2011 heb ik mijn studie economie afgerond aan de UvA, direct mijn bureau opgeruimd en ingewisseld voor de dynamische werkvloer achter de schermen van televisie. Tijdens mijn studie had ik stage gelopen bij Klokhuis en gewerkt bij De Wereld Draait Door en Pauw & Witteman. Tot juni ‘13 heb ik als manager van het Mediacafé – in de studio’s van de Westergasfabriek – de waan van de dag in goede banen geleid. Maar mijn hunkering naar kunst & cultuur werd te groot én voordekunst was op zoek naar een projectassistent voor de zomer. 1 + 1 = 2. Na dit avontuur ga ik vanaf september aan de slag bij theatergezelschap De Warme Winkel. Ook werk ik dit jaar bij Foam Lab. In een zeskoppig team organiseer ik fantastische events voor fijne mensen. Fotografie en jong talent staan centraal. Tot slot ben ik op zaterdagmiddag te horen in de ether over de ins & outs van alle culturele activiteiten in de hoofdstad bij radio AmsterdamFM.

Voor de oplettende lezer en trouwe bezoeker van voordekunst; het lag voor de hand om Photo Town van Foam Lab in het zonnetje te zetten. Echter een beetje extra attentie kan geen kwaad. Ga vooral een kijkje nemen in de Tolhuistuin op zaterdag 13 juli, want wellicht scoor je een prachtige print voor een prikkie.

Geef een reactie

Tagwolk

